Czy płeć sprzedawcy ma wpływ na ocenę ryzyka zakupu przez klientów w ecommerce? M.in. na to pytanie odpowiedź można znaleźć w wynikach badania z 2018 roku. Wyniki badań ujawniły, że płeć sprzedawcy nie wpłynęła u uczestników badania na decyzje dotyczące zakupu.
Naukowcy Dai, Viken, Joo i Bente wzięli pod uwagę zdjęcia sprzedających, ich oceny reputacji i stawkę transakcji.
Analizując dokładnie wyniki znalazłam jednak ciekawą różnicę. Otóż analiza badania ruchu gałek ocznych, wykazała, że konsumenci planujący droższy zakup, w stosunku do osób jednej z płci, byli bardziej ostrożni. Spędzili oni bowiem więcej czasu na ocenie reputacji w stosunku do sprzedawców płci męskiej niż żeńskiej.
Więcej informacji na temat wyników tych badań przeczytasz w artykule – Jak zwiększyć sprzedaż w internecie?.
Wnioski i implikacje. Praktyczne rady dla biznesu
Płeć sprzedawcy w e-handlu nie ma wpływu na decyzję konsumenta. Może natomiast mieć wpływ na szybkość podjęcia decyzji zakupowej. Czas podjęcia decyzji jest bowiem dłuższy w przypadku, gdy kupowany towar jest wyższej wartości a sprzedawcą jest mężczyzna< /strong>. Być może warto by było rozważyć wyeksponowanie w tej sytuacji sprzedawczyń bądź zwrócenie uwagi na to, by mężczyźni w tej roli wzbudzali większe zaufanie.
Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Czy jest sens zmieniać zdjęcie profilowe.
Jeśli interesują Cię inne sposoby na przyciągnięcie klienta, zajrzyj do artykułów:
- Jak stworzyć bota lepiej niż inni?
- Storytelling – po co i dlaczego? Jak storytelling wpływa na mózg?
- Storytelling w ebiznesie – jak opowiadać nudne historie, by porwać tłumy?
- Jeśli zaś ciekawią Cię nietypowe historie, przeczytaj koniecznie wywiad z Krzysztofem Khaki Baranowskim, o tym, jak jeden post (viral) może namieszać w życiu, z pozoru „zwykłego Kowalskiego” – https://internettezczlowiek.pl/viral_wywiad/
źródła:
Dai, Y. (Nancy), Viken, G., Joo, E., Bente, G. (2018). Risk assessment in e-commerce: How sellers’ photos, reputation scores, and the stake of a transaction influence buyers’ purchase behavior and information processing. Computers in Human Behavior 84 (2018) 342-351 http://isiarticles.com/bundles/Article/pre/pdf/97464.pdf
Co o tym sądzisz?