Czy nowych klientów w handlu internetowym, pozyskać można jedynie, poprzez niższą niż u konkurencji, cenę? Okazuje się, że nie. Na co więc zwracają uwagę klienci, porównując ze sobą różne oferty dostępne na e-rynku? Przede wszystkim na postrzegane ryzyko. Ryzyko nietrafionej inwestycji.
Jak pozyskać nowych klientów w ehandlu? Praktyczne rady dla biznesu
Obniżkę cen warto rozważyć wtedy, gdy zdarzyła Ci się wpadka wizerunkowa i na Twoim profilu pojawiły się negatywne opinie
Nie obniżaj ceny, obniżaj postrzegane przez nowego klienta ryzyko.
Czy ceny są ważne? Pewnie. Jednak nie najważniejsze. Stawka transakcji wchodzi – owszem – w grę. Jednak dzieje się to, w szczególności, w konkretnym prz ypadku. Kiedy? Gdy w odbiorze profilu sprzedawcy, użytkownik weryfikujący jego wiarygodność, dostrzega pewien zgrzyt.
Innymi słowy, gdy składowe profilu nie sugerują tego samego poziomu wiarygodności.
Więcej praktycznych wskazówek na temat tego, jak pozyskać nowych użytkowników (i jak sprawić, by klient wybrał Twoją ofertę), znajdziesz w artykule Jak zwiększyć sprzedaż w internecie?
źródła:
– Kim, S. H., & Byramjee, F. (2013). Effects of risks on online consumers purchasing behavior: Are they risk-averse or risk-taking? Journal of Applied Business Research, 30, 161 https://doi.org/10.19030/jabr.v30i1.8291
– Corbitt, B. J., Thanasankit, T., & Yi, H. (2003). Trust and e-commerce: A study of consumer perceptions. Electronic Commerce Research and Applications, 2, 203-215. http://dx.doi.org/10.1016/S1567-4223(03)00024-3
Co o tym sądzisz?